Szczegółowe dane komórki
Kościelna 1/1, 22-678 Ulhówek
1. Do podstawowego zakresu działania Referatu Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Rozwoju Gminy należy:
1) W zakresie rolnictwa:
a) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konpii,
b) prowadzenie spraw z zakresu produkcji roślinnej i zwierzęcej,
c) przyjmowaniu informacji o pojawianiu się chorób, szkodników i chwastów,
d) sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,
e) przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu o zachowanie lub zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną .Współpraca z Państwowym Lekarzem Weterynarii, Policją, sąsiednimi gminami w tym zakresie,
f) prowadzenie spraw w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych -wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne -sporządzanie projektów programu rolniczego lub leśnego wykorzystywania gruntów do wglądu miejscowej ludności równocześnie z wyłożeniem projektu planu zagospodarowania przestrzennego oraz zatwierdzenia projektu programu.
g) realizacja ustawy o nasiennictwie.
3) Prowadzenie spraw z zakresu ustawy:
a)”O zagospodarowaniu wspólnot gruntowych”,
b)”Prawo geodezyjne i kartograficzne”,
c)”O scalaniu i wymianie gruntów",
d)”O ustaleniu nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości”.
2) W zakresie ochrony środowiska:
a) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody,
b) wydawanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, a w przypadku ,gdy nieruchomość wpisana jest do rejestru zabytków –za zgodą Wojewody ,
c) zapewnienie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed opadami, dbanie o utrzymanie porządku i czystości oraz utrzymanie oczyszczalni ścieków.
3) W zakresie inwestycji:
a) planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg gminnych, mostów i przepustów,
b) wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych,
c) wydawanie opinii w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych,
d) zarządzanie siecią dróg gminnych i wewnętrznych,
e) nadzór nad gospodarką magazynową.
4) W zakresie planowania przestrzennego:
a) sporządzanie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i projektów tych planów, podawanie do publicznej wiadomości o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego oraz wyłożenia projektu planu miejscowego do publicznego wglądu,
b) uzgadnianie projektu planu miejscowego z właściwymi organami.
5) Z zakresu zamówień publicznych:
a) prowadzenie spraw związanych z ustawą z dnia 10 czerwca 1994r. o zamówieniach publicznych,
b) sporządzanie na podstawie danych z Referatów Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych kwartalnych i rocznych planów zakupów i zamówień publicznych,
c) nadzorowanie realizacji ustawy o zamówieniach publicznych w jednostkach organizacyjnych.
6) Z zakresu mienia komunalnego:
a) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem gminnych zasobów mieszkaniowych i gruntowych.
7) W zakresie rozwoju gospodarczego i promocji gminy:
a) zbieranie i kompletowanie materiałów do wojewódzkich i gminnych programów rozwoju gospodarczego,
b) współpraca z instytucjami biorącymi udział w opracowywaniu programów rozwoju gospodarczego,
c) kompletowanie materiałów dotyczących pozyskiwania środków finansowych na rozwój infrastruktury w gminie,
d) prowadzenie dokumentacji z zakresu promocji gminy.
Referat przy znakowaniu spraw używa symboli „BGK”.
Pracownicy
p.6
Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska,ochrony przyrody, gospodarki wodnej i leśnej,prowadzenie spraw z zakresu melioracji gruntów na terenie gminy,współpraca z wojewódzkim konserwatorem zabytków, kierowanie referatem.
p.17A
- zamówienia publiczne
- planowanie przestrzenne
p.17
Prowadzenie spraw związanych z inwestycjami na terenie gminy,nadzór nad funkcjonowaniem urządzeń infrastruktury technicznej,realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,prowadzenie gospodarki magazynowej gminy.
p.17
1. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.
2. Wydawanie zezwoleń na uprawę maku lub konopi włóknistych.
3. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt.
4. Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów.
5. Prowadzenie spraw w zakresie mienia komunalnego i lokali użytkowych i mieszkaniowych.
6. Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie.
7. Nadzór nad osobami skazanymi orzeczeniem Sądu, celem wykonywania nieodpłatnej dozorowanej pracy na cele publiczne.