Szczegółowe dane komórki
1.Do podstawowego zakresu działania Referatu Finansowego należy:
1).Z zakresu budżetu i gospodarki finansowej Gminy.
a)opracowywanie projektów budżetu Gminy.
b)realizacja budżetu Gminy i organizowanie gospodarki finansowej Gminy. c)dokonywanie okresowych analiz i sprawozdań z realizacji budżetu Gminy. d)składanie bieżących informacji dla Rady Gminy i Komisji Rady z realizacji budżetu Gminy. e)prowadzenie księgowości i rachunkowości budżetowej Gminy f)wykonywanie budżetu i planów finansowych zakładów budżetowych.. g)prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej , h)obsługa kasowa gminy i jednostek podległych. 2).W zakresie księgowości budżetowej a)prowadzenie księgowości w zakresie dochodów budżetowych , b)prowadzenie ewidencji należności odpisów ,wpłat i zaległości oraz czuwanie nad terminowym poborem należności budżetowych. c)sporządzanie list płac i wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy i innych podległych jednostek. d)prowadzenie zakładowej działalności socjalnej. 3).Z zakresu księgowości podatkowej: a)prowadzenie i księgowanie przypisów i odpisów oraz wpłat i zwrotów zobowiązań pieniężnych i innych należności , b)terminowe sporządzanie upomnień egzekucyjnych i tytułów wykonawczych , c)prowadzenie ewidencji wpłat sołtysa /inkasent/ w celu ustalenia prowizji. d)prowadzenie spraw z zakresu realizacji ustawy o podatkach i opłatach lokalnych , e)wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym , f)współdziałanie z KRUS w sprawach świadczeń dla rolników. 4).Z zakresu spraw związanych z działalnością gospodarczą: a)ewidencjonowanie działalności gospodarczej, Referat Finansowy przy znakowaniu spraw używa symbolu ”RF”
Pracownicy
Bieżące księgowanie przypisów o odpisów wpłat i zwrotów,systematyczne śledzenie terminowego uiszczenia należności podatkowych,wystawianie upomnień egzekucyjnych i tytułów wykonawczych na zalegających podatników,prowadzenie ewidencji wpłat sołtysów oraz naliczanie wynagrodzenia prowizyjnego sołtysom.
Prowadzenie rachunkowości jednostki budżetowej,dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dot.wykonania budżetu jednostki,opracowywanie projektów planów finansowych jednostki,bieżąca kontrola wykonywania wydatków jednostki.
Załatwianie spraw związanych z udzielaniem ulg w spłacaniu i umarzaniu należności podatkowych,wydawanie zaświadczeń o stanie majatkowym,prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej.
Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dochodów budżetu gminy,dekretowanie wszystkich dowodów księgowych i sporządzanie poleceń ksiegowania,dokonywanie operacji bezgotówkowych gminy,zastępowanie podczas nieobecności Skarbnika Gminy.
Wprowadzanie zmian w komputerowych kartach gospodarstw na podstawie wypisu z rejestru gruntów ,dokonywanie wymiaru zobowiązania pieniężnego od gospodarstw indywidualnych,wystawianie nakazów płatniczych,załatwianie podań w sprawach ulg dekretowanych w podatkach i opłatach.
Sporzadzanie list płac pracowników oświaty oraz prowadzenie kart wynagrodzeń,prowadzenie dokumentacji zasiłków ZUZ,rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych.