Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Ulhówek

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Skarbnik Gminy Ulhówek

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Ulhówek ul. Kościelna 1/1 22-678 Ulhówek
Data ogłoszenia
2022-05-31
Termin składania dokumentów
2022-06-13
Wymagane wykształcenie

Spełnienie jednego z poniższych warunków:

1.ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,

2. ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna oraz 6-letnia praktyka w księgowości,

3. posiadanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów,

4. posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Wymagania związane ze stanowiskiem

1.obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282),

2.posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,

3.pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

4.brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko: mieniu, obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,

5.posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,

6.nieposzlakowana opinia,

Wymagania dodatkowe:

1.preferowane doświadczenie zawodowe w księgowości jednostek samorządu terytorialnego sektora finansów publicznych;

2.znajomość obsługi komputera, w tym:

3.biegła znajomość pakietu MS Office, w szczególności Excel i Word;

4.mile widziana znajomość obsługi programu finansowo-księgowego GROSZEK, programu Ministerstwa Finansów „BESTIA”;

5.umiejętność pracy w zintegrowanych systemach informatycznych, w tym w programach księgowych;

6.umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;

7.znajomość regulacji prawnych w zakresie administracji samorządowej, ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej;

8.bardzo dobra znajomość klasyfikacji budżetowej;

9.umiejętność sprawnej organizacji pracy własnej i zespołowej, rzetelność, zaangażowanie, komunikatywność, dyspozycyjność, samodzielność, odpowiedzialność, bezkonfliktowość, uczciwość i systematyczność;

Zakres obowiązków

Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu gminy. Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust.1 ustawy o finansach publicznych.

  1. Do zadań Skarbnika Gminy należeć będzie prowadzenie gospodarki finansowej gminy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności:

1)prowadzenia rachunkowości jednostki,

2)wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,

3)dokonywania wstępnej kontroli:

  1. zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

  2. kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

4)opracowywanie projektu budżetu gminy i projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy we współpracy z merytorycznymi stanowiskami pracy i gminnymi jednostkami organizacyjnymi,

5)opracowywanie oraz sporządzanie okresowych analiz sytuacji finansowej gminy, sprawozdań finansowych, sprawozdań z wykonania budżetu, informacji o wykonaniu budżetu za I półrocze, sprawozdań do GUS,

6)ścisły nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych,

7)czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz bieżące informowanie Wójta o sytuacji finansowej gminy,

8)przygotowywanie niezbędnych dokumentów do zaciągania przez gminę zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych oraz niezbędnych dokumentów w zakresie spłaty zadłużenia i kosztów jego obsługi,

9)przygotowywanie niezbędnych dokumentów do udzielania z budżetu gminy pożyczek, poręczeń, gwarancji bankowych,

10)współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, ZUS, Urzędami Skarbowymi oraz instytucjami finansowymi i bankami w zakresie wykonywania budżetu Gminy,

11)przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawach związanych z budżetem gminy (budżet i jego zmiany, plany finansowe, wieloletnia prognoza finansowa i jej zmiany itp.),

12)prowadzenie kontroli wewnętrznych gospodarki finansowej gminy i gminnych jednostek organizacyjnych,

13)nadzór i kontrola nad realizacją budżetu gminy, w tym nad prawidłowym stosowaniem klasyfikacji budżetowej,

14)zapewnienie terminowego, rzetelnego, i prawidłowego sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych jednostkowych i zbiorczych,

15)kontrasygnowanie umów i innych czynności prawnych powodujących zobowiązania pieniężne budżetu gminy,

16)analiza dokumentów finansowych oraz pism dotyczących spraw finansowych,

17)akceptowanie rachunków do wypłaty, podpisywanie przelewów,

18)czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej, zabezpieczenie finansowe wykonania zadań określonych w aktach prawnych, uchwałach Rady Gminy oraz zarządzeniach Wójta, w szczególności pozyskiwanie środków finansowych w formie pożyczek i kredytów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,

19)opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,

20)współpraca przy przygotowywaniu wniosków o uzyskanie środków z funduszy pomocowych oraz innych pracach związanych z pozyskiwaniem zewnętrznych pozabudżetowych środków finansowych,

21)nadzorowanie właściwego przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,

22)nadzór i kontrola nad prowadzeniem ewidencji majątku gminy, koordynacja oraz nadzór nad zakupem środków trwałych i WNiP,

23)opracowywanie procedur, projektów dokumentacji wewnętrznej (m.in. pism, instrukcji, zarządzeń, uchwał),

24)uczestnictwo w posiedzeniach Rady Gminy i jej komisji,

25)sprawowanie nadzoru nad pracownikami na podległych stanowiskach w zakresie księgowości budżetowej,

26)wykonywanie innych czynności i zadań dotyczących pracowników samorządowych wynikających z obowiązujących przepisów prawa,

27)kontrola zarządcza,

Wymagane dokumenty
  1. list motywacyjny z uzasadnieniem ubiegania się kandydata o stanowisko Skarbnika Gminy(głównego księgowego budżetu),

  2. życiorys z opisem dotychczasowej pracy zawodowej (CV),

  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - wg wzoru załącznika Nr 1,

  4. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (m.in. świadectwa, dyplomy, certyfikaty, poświadczenia, zaświadczenia),

  5. kserokopie świadectw pracy i inne dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy, w tym na stanowisku z zakresu księgowości,

  6. posiadane kwalifikacje zawodowe (certyfikaty, zaświadczenia),

  7. oświadczenia kandydata, tj.:

    1. o niekaralności,

    2. o stanie zdrowia – do celów rekrutacji,

    3. o braku karania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,

    4. o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

    5. o wyrażeniu dobrowolnej zgody na udostępnianie i przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji, - według wzorów określonych w Załącznikach Nr 2, Nr 3, Nr 4, Nr 5 i Nr 6,

      8) w przypadku, gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopia aktualnego Orzeczenia Komisji Lekarskiej o stopniu niepełnosprawności.

 

Warunki pracy
  1. forma zatrudnienia: powołanie (zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych);

  2. wymiar czasu pracy: 1:1 etat, tj. średnio 8 godzin dziennie (40 tygodniowo), w godzinach od 7.00 do 15.00;

  3. miejsce pracy: ul. Kościelna 1/1, 22-678 Ulhówek oraz teren Gminy Ulhówek;

  4. praca wymagająca wysokiego stopnia samodzielności i współpracy ze wszystkimi komórkami urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy oraz zewnętrznymi instytucjami publicznymi;

  5. praca na komputerze powyżej 4 godzin dziennie,

  6. wyjazdy służbowe związane z czynnościami wykonywanymi w ramach obowiązków służbowych związanych z zajmowanym stanowiskiem oraz poleceniami kierownika jednostki.

Ponadto: Pracownik zatrudniony na stanowisku skarbnika jest zobowiązany do złożenia oświadczenia majątkowego – zgodnie z art. 24 h ustawy o samorządzie gminnym.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Informacja wynikająca z art.13 ust.2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowychw miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia (tj marzec 2022 r.), wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Ulhówek, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wyniósł poniżej 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty należy składać osobiście lub przesłać pocztą (decyduje data stempla pocztowego) w zamkniętych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym kandydata do Urzędu Gminy Ulhówek ul. Kościelna 1/1, 22-678 Ulhówek, pokój Nr 12 (Sekretariat) z dopiskiem

 

Nabór na kandydata na stanowisko Skarbnika Gminy”

w terminie do dnia 13 czerwca 2022 roku do godz. 15.00.

Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.

Bliższych informacji udziela: Lucyna Ozdoba- Z-ca Skarbnika Gminy, tel. 84 66 16004, wew. 32 (informacje merytoryczne) i Alina Konefał -Pilip -Sekretarz Gminy tel. 84 6616004 wew. 28 (informacje formalne związane z dokumentacją konkursową).

Uwagi

Dokumenty: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019, r.  poz. 11781 ) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj .Dz. U. 2022 ,poz.530, z późn. zm.).

Wybór kandydata będzie poprzedzony rozmową kwalifikacyjną.

W życiorysie (CV) należy podać numer telefonu lub adres e-mailowy w celu umożliwienia powiadomienia o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Ulhówek www.ugulhowek.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Ulhówek.

Wyłoniony kandydat w otwartym naborze zostanie zgodnie z zasadami powoływania skarbnika gminy określonymi w art.18 ust.2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz.U.2022 ,poz.559 ze zm.) przedstawiony przez wójta gminy do powołania przez radę gminy na stanowisko Skarbnika Gminy Ulhówek.

 

Pozostałe informacje:

1. Wójt Gminy Ulhówek zastrzega sobie prawo do:

  1. odwołania lub unieważnienia naboru w każdym terminie, bez podawania przyczyny,

  2. nierozstrzygnięcia konkursu w sytuacji braku możliwości wyłonienia odpowiedniego kandydata.



Załączniki
  • odt pobrano: 10 razy
  • odt pobrano: 5 razy
  • odt pobrano: 6 razy
  • odt pobrano: 4 razy
  • odt pobrano: 3 razy
  • odt pobrano: 7 razy
  • pdf pobrano: 25 razy
  • pdf 59,6 KB pobrano: 110 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Magdalena Gil
    Dodano do BIP dnia 31-05-2022 14:18:42